Grunden till starka goda relationer, ledare och medarbetare och ett gott samarbete handlar om att få utrymme att uttrycka sina egna behov och idéer och att LYSSNA på andras. Vi vet idag att delade perspektiv skapar mervärde och leder till många fler idéer att utgå ifrån. Och det i sin tur till en högre motivation, förståelse och samskapande till välgrundade beslut, relationer och därmed resultat.

Så ta en stund idag till att verkligen LYSSNA på dina kollegor. Lyssna på vad det är de faktiskt säger och känner, och fundera sen över hur du reagerar på det som sägs. Du kanske inte håller med, du kanske till och med blir irriterad? Om du istället försöker förstå den andres upplevelse av situationen och det ni pratar om? På samma sätt som du vill att andra ska LYSSNA och förstå dina perspektiv.

Vad kan det leda till?
Vad ger det dig för information?

 

Vill du vara säker på att inte missa information om kommande event? Anmäl dig till Nyhetsbrevet! Är du intresserad av ett event ute på ditt företag? Tillsammans med mina samarbetspartners sätter vi ihop något som passar för just era behov. Hör av dig så ser vi vad vi kan hitta på!

 

UK-vit-m-text [27601] - kopia